كتابة مقالة باللغة الانجليزية Writing a paragraph 2 | تعلم كيفية كتابة مقالة منظمة و صحيحة اكاديمياً و رائعة باللغة الانجليزية Learn how to write an academic English paragraph 2
كتابة مقالة باللغة الانجليزية Writing a paragraph 2 | تعلم كيفية كتابة مقالة منظمة و صحيحة اكاديمياً و رائعة باللغة الانجليزية Learn how to write an academic English paragraph 2
طرق كتابة مقالة انجليزية اكاديمية 2
How to write academic paragraph
Paragraph Structure 2
متابعةً للدرس الاول في كيفية كتابة مقالة باللغة الانجليزية و مزيدا من التفاصيل و التمارين حول مكونات المقالة
Continuing to the first lesson of how to write an English paragraph and more details about paragraph structure.
كما عرفنا سابقاً ان للمقالة اربعة مكونات اساسية :
1- العنوان :- وهو مجموعة من الكلمات التي تتسطر رأس المقالة و الذي سوف يتم الكتابة عنه. و قد يكون كلمة او جزء من جملة او حتى جملة كما في الامثلة في الاسفل.
1- Topic (Title) :- A group of words or phrases that come at the top of the page as the following examples.
- Smartphones
- Dogs
- Golds
- Medical Miracles
- Language and Gesture
- American Influences on Modern World Culture
2- عنوان المقالة (المقدمة او الفتاتحة):- و هو جملة مكتملة و التي تتكون على الاقل من فاعل و فعل و مفعول به. لاحظ في الامثلة التالية انها عناوين مقالة غير مكتملة.
2- A topic sentence:- contains both a topic and a controlling idea. It is a complete sentence that contains at least one subject and one verb and one object. Notice on the following examples are not complete sentences because they do not have verbs.
- Learning new language
- The rise of car accidents
3- الجملة المتحكمة بعنوان المقالة (Controlling Idea) :- وهي التي تحصر العنوان الي مساحة محدد سيتم مناقشتها كما في الامثلة التالية:
3- Controlling Idea :- It limits the topic to a specific area to be discussed as shown in the following examples.
- for some reasons
- frustrating experience
- for several factors
4- الخاتمة :- وهي عبارة عن تضمين لنهاية المقالة و فيه يعرف القارئ بإهم نقاط المقالة ليتذكرها او قد يلخص ما تم ذكرة في المقالة ليسهل على القارئ تذكرها بسهولة و ذلك بكتابة احد العبارات التالية:
4-The concluding sentence:- It signal the end of the paragraph and leaves the readers with important points of the paragraph to remember . The concluding sentence can start by writing one of the following example.
- In conclusion,
- Finally,
- In brief,
- Indeed,
- In short,
- Thus,
- To sum up,
- The evidence suggests that ........
- There can be no doubt that.......
- These examples show that ............
- We can see that....................
و الان اليك اخي القارئ انظر إلى المقالة التي في الاسفل و التي تحتوى على كل مكونات المقالة و قم بتحليلها ثم حاول ان تطبق كل ما تم ذكرة سابقاً عليها.
Now have a look at the following model paragraph that contains all the elements of good paragraph. Read it and analyze its structure.
Dogs
Dogs
make better pet for some reasons. Dogs watch your back that guards your home anytime
you are away. For instance, dogs bark anytime if anyone tries to come closer or
enter your home that will alert you to the coming ones and warn the coming ones
to back off. You will sleep feeling safe at night knowing that your dog has its
ears cautious to notice any sign of danger. Besides, dogs make you feel less
loneliness especially with people who do not have family members or lots of
friends. These are just a few examples of why dogs make god pets and companions
to human beings.
Topic:- Dogs.
Topic sentence:-Dogs make better pet for some reasons.
Controlling idea:- for some reasons.
Supporting sentences:-
- Dogs watch your back .........
- For instance, .............
- Besides, ........
The concluding sentence:- These are just a few examples of why dogs make god pets and companions to human beings.
- Learning new language can be a frustrating experience.
- The rise of car accidents is due to several factors.
ليست هناك تعليقات
اترك تعليقاً هنا